Thursday 17 January 2013

aku jatuh cinta ?

Assalamualaikum..

Page 17 of 365 . cepat sangat masa berlalu . pejam celik pejam celik dah 17hb . how was your life so far ? hope everything was fine . *grammar berterabur* wkwkwk abaikan okay :*

bila tengah syok tengok cerita Setia Hujung Nyawa , sambil senyum sorang & main-main rambut yang semakin panjang ni , tetiba teringat pulak nak update blog yang dah berhabuk . fuhhh fuhh * tiup sikit *

Dania .

mesti korang kenal siapa budak omey ni kan ? aww dia lah baby girl sapik . jealous tak ? dah 2 minggu Dania kat rumah since abang Hazwan pergi Dubai & babah sebab outstation . ibu Dania ? dah lama pergi . arwah meninggal masa melahirkan Dania . bukan senang nak besarkan anak tanpa isteri.. but entri kali ni sapik bukan nak cerita pasal tu :)

" dia demam biasa . puan jangan risau "

" saya takut , dari semalam Dania takde selera nak menyusu "

ummi pandang kejap aku yang sedang gendong Dania yang tengah best tidur . then sampai je rumah & malam tu , Dania tak active macam selalu . biasanya , dialah yang buat sepah kat rumah , yang lari sana sini dengan teddy bear dia yang colour biru tu .

malam tu dia nangis je , kejap bangun , kejap tidur balik . yelah , baby lagi mana dia tahu nak cakap kat bahagian mana yang sakit . kau dulu pun macam tu jugak :p

" malam ni tidur dengan abang ya , Dania ? tak nak tidur dengan ummi ? "

ummi cakap cakap dengan Dania sambil bancuh susu botol . aku senyum je bila Dania pandang , sentuh pipi aku . mungkin dia faham !

" dah , abang tidur kan dia dulu . nanti kalau dia nangis lagi , panggil ummi kat sebelah "

lepas ummi keluar dari bilik , aku letak Dania atas katil then capai handphone atas meja . dia merengek lagi . nasib baik baby lagi , kalau dah besar macam Adam siap lah kau kena makan ceramah free aku .

" Dania nak ni yeee ? " aku tengok dia ketawa bila aku tayang handphone kat depan dia .

" ataaa ataa ataa... " entah apa Dania cakap aku pun tak tahu .

" nak yee ? okay , ketawa dulu . auchaak ! " Cis ! masa tu aku pulak yang rasa macam bodoh sesorang sedangkan Dania tak ketawa langsung ! dia masih lagi sentuh pipi aku , main main rambut aku kat dahi . mungkin dia rindu ayah dia sebab tu buat macam tu .

" dania comel , tidur ok . dah pukul 10 dah ni . nanti ummi marah abang kalau dania tak tidur lagi " aku geletek perut dia , baru lah Dania ketawa . Subhanallah comel sungguh dia ! macam mana aku tak jatuh cinta kalau macam ni -,-

" dah dah jangan buat muka comel tu . minum susu ni . abang sayang Dania . cepat sembuh tau , nanti abang bawa pi jalan "

malam tu aku rasa aku lah orang yang paling bahagia . kenapa ? sebab aku sedar yang aku jatuh cinta dengan Dania seperti mana aku cintakan Kak Jasmin & Adam . rasa penat lelah jaga Dania tu hilang bila Dania sentuh pipi aku . sungguh letih ( 2 malam aku jaga Dania ) bersama ummi tapi experience itu yang paling berharga ..


nota kaki : lepas tu , aku pulak yang demam .