Thursday 3 January 2013

adam dan 2013

ASSALAMUALAIKUM.

hai ! yeay , entry pertama untuk tahun 2013 . selamat tahun baru semua . masih tak terlambat kan nak ucap even dah 3hb . amacam dengan sekolah ? best ? biasa la tu . lumrah hidup , kalau tak kerja , kau kena belajar kalau tak macam mana nak pandai ye dak ? belajar rajin rajin tau , nanti kalau dapat straight A pak jib bagi iphone 5 sorang . okay , yang ni tipu je . jangan bagitau pak jib . rahsia kita je :*
macam biasa tahun baru , mesti orang sibuk nak fikir apa azam tahun baru kan ? same goes here . azam aku , nak jadi lebih matang . actually sama je dengan tahun tahun lepas . kenapa aku tak buat azam nak dapat straight A SPM ? itu kerja Allah , aku dah buat yang terbaik . tapi kalau menjadi lebih matang tu , keputusan kat tangan kau sendiri . kau nak berubah , kau usaha sendiri . bukan mengharapkan Allah untuk mematangkan kau . apa ni ? ayat tak boleh blah siaa ! macam cikgu kaunseling je dah aku rasa sekarang . 

abaikan , teruskan cerita pasal si Adam . dah macam tradisi , bila habis je sekolah rendah , babah mesti hantar kitaorang kat sekolah asrama penuh . yang menjadi peberet babah ialah SM Sains Labuan . tak tahu kenapa babah suka sangat sekolah tu . padahal kat semenanjung ni berlambak je sekolah berasrama -.- hari pertama hantar Adam kat situ , memang rasa retis giler . pelajar senior yang bertugas kat tempat pendaftaran tu dok tanya , 

"hantar adik kau ke shafiq ?" 

"yelaaa . takkan aku pulak yang nak sekolah balik" aku jawab dalam hati jelah . 

"anak uncle dapat 5A ? "

"tengok la adik siapa . . " yang ni aku betul betul jawab , padahal soalan tu untuk babah . hahaha

lepas siap daftar semua , aku , babah & umi hantar Adam pi bilik . Adam dia diam je dari tadi . tak banyak cakap , selalunya kat rumah dia la yang paling kepoh mengalahkan bibik . mungkin masih takut dengan sekolah baru kot . aku faham sebab aku dulu pun macam tu jugak . like brother , like little brother . betul ke ? bantai je kau sapik . aku dulu lagi teruk . dapat tahu je babah nak hantar pi sekolah asrama penuh , buat buat demam panas . lepas tu , seminggu kena demam panas betul betul . ambik kau ! menipu lagi padan muka . korang jangan tiru perangai abang sapik ni tau . jadah nya nak panggil abang , yang perempuan boleh la . kalau lelaki yang panggil macam tu , errrr rasa sedikit ke-gay-an dan kelucuan kat situ . bila aku tengok umi dah buat drama melayu tangkap leleh dengan Adam , aku dengan suka rela mengemas katil Adam . biar la umi nak melepaskan rindu dia pada Adam . Labuan ni bukan nya dekat kot , jauh gilerrr . even Adam menangis kat sini pun , umi kat semenanjung bukan boleh dengar . biar la biar la . . . .  . *cover sedih*

before balik malam tu , aku ambik handphone text Adam ; 

"kita orang dah kat airport ni . kau jaga diri baik baik . study rajin , ingat pesan umi & babah . jangan cari girlfriend kat sana ! ada rm50 abang letak bawah baju sekolah kau . buat belanja sekolah . jangan bagitau umi abang bagi duit . abang sayang kau . . . "

esok nya , rumah ni rasa kosong , sunyi sepi tanpa Adam . selalunya dia yang paling bising , dia yang selalu masuk keluar bilik aku , yang selalu buat aku rasa annoying . . . 


nota kaki : Adam , aku rindu kau setiap kali aku breakfast . kenapa ? sebab setiap kali aku tengok Lexus , aku ingat kau . Jaga diri . . .